Vi minner om ny utstilling i kunstforeningens monter i 2.etasje i Vestby Storsenter. Vi er stolte av å kunne presentere noen av Anne-Karen Helly-Hansens vakre arbeider. Anne-Karen er en produktiv og populær keramiker. På denne mini-utstillingen kan du se en av hennes mange skulpturer, en stor vase og flere krus/boller. Anne-Karens skulpturer er preget av humor eller melankoli. Denne skulpturen er en kvinne som sitter helt rolig på en stol med hendene i fanget. Alle arbeidene viser kunstnerens sterke fokus på farger og detaljer, hvert arbeide innbyr til å stanse opp og studere det nærmere.

Arbeidene av Anne-Karen Helly-Hansen blir stående til ca. 1.oktober.

Monteren henger på veggen mellom Ark Bokhandel og Sport 1 i 2.etasje. Velkommen bortom!

Bakgrunn for monteren i Vestby Storsenter

Vestby Kunstforening og Vestby Storsenter inngikk våren 2014 et samarbeid om kunstformidling på Storsenteret, og i disse seks årene har det vært mange utstillinger med lokale kunstnere her.

Kunstmonteren er en videreføring av prosjektet «Månedens bilde» fra 1981, mindre enn 2 år etter at Vestby Kunstforening ble etablert. Den gang samarbeidet man i flere år med sparebankene i Vestby og Son. I 2003 tok kunstforeningen opp igjen denne tradisjonen, nå under navnet «Månedens kunstner». Dette resulterte som mange vet, i boken «I det private rom» fra 2008.

Nå lever utstillingene videre i Vestby Storsenter. Monteren henger på veggen mellom Ark Bokhandel og Sport 1 i 2.etasje.