Vestby Kunstforening er stolt av å kunne vise et spennende bilde av Teppo Valkama i glassmonteren i 2.etasje i Vestby Storsenter.

Teppo Valkama arbeider med foto. Fotografiene på lerret har ofte et malerisk uttrykk. Kunstneren jobber fritt med elementer og teknikker, og bildene blir både konkrete og abstrakte, der drømmer får spillerom. I bildene hans kan vi ofte oppleve både lys og mørke, glede og tristhet, harmoni og disharmoni, ro og uro. Teppo bruker lang tid på hvert bilde, og han sier at bildet ikke er ferdig før den nære kontakten til utgangspunktet er borte, og bildet har fått et eget uttrykk som dermed er fritt for tolkninger.

Bildene hans er ofte fargesterke og gir en følelse av intens tilstedeværelse. Dette opplever vi også i arbeidet som kunstforeningen nå viser.

Mini-utstillingen med Teppo Valkama i Vestby Kunstforenings monter blir hengende til ca. 1.februar 2021.

Monteren henger på veggen mellom Ark Bokhandel og Sport 1 i 2.etasje. Velkommen bortom!

Bakgrunn for monteren i Vestby Storsenter

Vestby Kunstforening og Vestby Storsenter inngikk våren 2014 et samarbeid om kunstformidling på Storsenteret, og i disse seks årene har det vært mange utstillinger med lokale kunstnere her.

Kunstmonteren er en videreføring av prosjektet «Månedens bilde» fra 1981, mindre enn 2 år etter at Vestby Kunstforening ble etablert. Den gang samarbeidet man i flere år med sparebankene i Vestby og Son. I 2003 tok kunstforeningen opp igjen denne tradisjonen, nå under navnet «Månedens kunstner». Dette resulterte som mange vet, i boken «I det private rom» fra 2008.

Nå lever utstillingene videre i Vestby Storsenter. Monteren henger på veggen mellom Ark Bokhandel og Sport 1 i 2.etasje.

Kunst bilde av Teppo Valkama